Balıkçı Güzeli _ Sevemedim Karagözlüm..


Sen nasıl güzel bir şeysin..
Nasıl içten, nasıl samimisin..
Yüzlerce film de izlesem hangi film seni geçebilir?
Hangi yönetmen senin gibisini çekebilir?
Hangi senarist böylesine güzel bir senaryo yazabilir?

Anlaşıldığı üzre bu filme hayranım..🙂 Türkan Şoray ve Kadir İnanır ikilemesine, onların çift olduğu filmlerin çoğuna olduğu gibi.. Ama bunun yeri apayrı..
Sayamam kaç defa izlediğimi mümkün değil.. Anlatamam ne kadar çok aradığımı zamanında.. Her dükkana sorduğum sevemedim karagözlüm, selvi boylum al yazmalım, devlerin aşkı üçlemesinin ilki.. Niye bu kadar çok seviyorum peki bu filmi? Anlatmak zor..

Bir bakın şunlara ama ya sevmemek mümkün mü? Herkes biliyodur tabi bu filmi anlatmaya çok lüzum yok aslında..
Balıkçı güzeli dedim ya konu başlığına, işte başrolümüz bu balıkçı güzeli.. Güzeller güzeli Türkan Şoray:

Pazarda şarkı söyleyip balık satan bir güzelim kız.. Bir gün pazara Şophen (nasıl yazılır bilmem ama ben böyle uygun gördüm :P) gelir.. 250 gram karides almaya😛

Kimse karides satmıyor bizim Şophen’e.. Güya en tazesi Azize’deymiş ondan almalıymış ama Şophen ukala bişey burnu düşse almaz yerden😛 Seyirciye ilk verilen izlenim bu ama tabiki sonrasında gördüğümüz Şophen kibar, sadık, yardımsever, vefakar,.. O zamanın yakışıklılarından Kadir İnanır:

Ertesi gün beraber motor tamir ediyorlar, bizim asilzade Şophen becerikli bi de.. (bakınız: ikinci resim) Azize öyle samimi öyle şeker ki herkesi çekiyo kendine, herkese sevdiriyor kendini.. Bir gazinocular kralının da dikkatini çekiyor: Arnavut Osman.. Herkesi gazinoya davet ediyor ve bütün pazar gidiyor o akşam.. Tesadüfe bakın ki o gün bizim Şophen de aynı gazinoda garson olarak işe başlıyor..
O akşam Azize de gazinodan teklif alıyor ve kabul ediyor.. Yeni eşyalarla dolu güzel bir ev veriliyor hemen kendisine tabi.. Dersler başlıyor: giyim dersi, yemek dersi, konuşma dersi, müzik dersi, o dersi bu dersi,.. Sonra çıkıyor sahneye Azize.. Şophen’le birbirlerine olan aşklarını da itiraf edip rahatlıyorlar mutlular o zamanlar..
Bir şarkı yazıyor Şophen Azize’ye ama gizliyor kendisinin yazdığını.. Ünlü oluyor ‘Karagözlüm’ şarkısıyla Azize.. Yurtdışından teklif geliyor şarkının bestecisiyle Azize’yi yurtdışına götürmek istiyorlar..

Aramalar boşa oluyor uzun bir zaman.. Sonunda Şophen bir oyun hazırlıyor eski Balıkçı Güzeline.. Ders vermek amacı ki başarılı da oluyor o evden ağlayarak çıkıyor Azize.. Şophen aynı gün annesiyle haber yolluyor onunla evlenmek isteyen genç kıza kabul ettiğine dair.. Nikah törenine gelen özel davetli kim?

Sevemedim Karagözlüm şarkısını söylüyor üstelik (Bu sahneyi aşağıdan izleyebilirsiniz).. O gecenin sonunda da bırakıyor sahneleri.. (Bu sahnede ağlarım hep :-S) Babasının yanına gidiyor ertesi gün de pazara.. Yine eski Balıkçı Güzeli olmaya çalışıyor ama şarkıları eskisi gibi neşeli gelmiyor kulağa, kimse eşlik etmiyor bir zamanlar pazarın neşesi olan Azize’ye.. Onlara sitem ederken Azize bir ses geliyor tezgahın öbür ucundan: “250 gram karides verirmisin karagözlüm?”🙂

Devamında bilindik şeyler sarılmalar, gülüşmeler, kemençe eşliğinde oynayan pazarcılar ve elele ilerleyen çiftimiz..🙂
Biliyorum beceremedim anlatmayı.. Ama böyle bir efsaneyi anlatmak da kolay değil takdir edersiniz ki..
İzlememiş olamazsınız biliyorum ama saklamak isterseniz buradan indirebilirsiniz.. Benim favori filmimdir kendileri..😀
Ve balıkçı güzelinin şarkısı:

ey kız balık mı aldın yoksa koca mı aldın
kör mü idi gözlerin
oh oh mini kız
onu gece mi aldın
kalkan balığına bakın usta keseri gibi
arkası kamburlaştı
oh oh azize eşek semeri gibi
balıklarım tazedir alıp yiyip doysana
bir kilodan ne olur
oh oh bey amca üç beş kilo al sana
lüferlerimi yiyen su içer kana kana
ben satıyorum diye
oh oh teyzecim ne kızıyorsun bana
hamsi kurbanı güzel ne bakarsın denize
atarlar sana olta
oh oh güzel kız
alırlar seni yüze
Klibini aşağıdan izleyebilirsiniz:

Sevemedim Karagözlüm şarkısı yine filmden:

One thought on “Balıkçı Güzeli _ Sevemedim Karagözlüm..

  1. Geri bildirim: Türk Sineması Favori 5 Film _ Mim | Arwen Life..

Bir Cevap Yazın

