İnception – Başlangıç

Bu filmi izlemediyseniz yaşamaya devam etmenin anlamı yok!
İndirip evde izlerim diye bekletiyorsanız çok büyük bir kayıp!

Başlangıç

Ne diyor bu kız diyor olabilirsiniz.. Ama her şey sizin sonradan kafanızı duvarlara vurmamanız için😛 Hayalgücünün sonuna kadar kullanıldığı, beyninizin yerden yere çarpıldığı bir filmi kaçırmak istemeyeceğinizi düşünüyorum..
Leonardo DiCaprio Titanic’ten beri böyle harika bir yapımla karşımıza çıkmışmıydı hatırlamıyorum.. Varsa bile bu filmden sonra unuttum yani kesin🙂 Bu defa başarmış.. Gerçekten dikkat çekici, muhteşem bir filmde başrolu başarıyla canlandırmış.. Zaten oyunculuğunu hiç bir zaman sorgulamadık ama bu defa senaryo kendini izletiyor.. Zaten IMDB puanı 9.2.. Bana sorsan 9.8 verirdim o 0.2’yi de şımarmasınlar diye keserdim heralde (çok da umurlarında ya nese😛 )
Sizi diğer oyuncularla da tanıştırmak isterim müsadenizle:

Marion Cotillard, Ellen Page, Ken Watanabe, Michael Caine, Joseph Gordon-levitt, Cillian Murphy, Tom Hardy,..
Filmin konusundan biraz bahsedecek olursam:
Rüyalarınızın içinde yaşadığınızı düşünün.. Kendi yarattığınız bir dünya bir nevi.. Bütün evler, apartmanlar, sokaklar, arabalar, ve hatta insanlar siz istediğiniz için oradalar.. İstediğiniz saniye bir caddeyi tepetaklak edebilir, apartmanları katlayabilir, aynalardan bir oda yapabilirsiniz.. Kısacası burası sizin dünyanız.. Gerçek olmasa da içinde dolaşabileceğiniz, düşünmeye devam edebileceğiniz kadar gerçekci..
Hatta belki içinde kaybolabilirsiniz bile.. Tıpkı gerçek hayatta bir şehirde kaybolmak gibi.. Ama bunun sonuçları bazen çok daha kötü.. O yüzden dikkat! anılarınızdan, gerçek hayatınızdan beslenmesin rüyalarınız..
Dom Cobb, işte bu rüyalar dünyasının bilinçli bir kullanıcısıdır.. Hırsızı mı demeliydim? Uzmanlık alanı, zihnin en savunmasız olduğu rüya görme anında, bilinçaltının derinliklerindeki değerli sırları çekip çıkarmak ve onları çalmaktır.. Hatta bu uğurda çok sevdiği eşini kaybetmiştir.. Ölümünden sorumlu tutulması da cabası.. Bu yüzden bir kaçak konumundadır ve çocuklarını görememektedir..
Bir gün çocuklarını görebileceğine, ailesine geri dönebileceğine dair bir anlaşma sunulur Cobb’a.. Bu sonuç anlaşmayı kabul etmemesini imkansız kılar..
Anlaşma, büyük bir iş adamının varisinin kafasına yeni bir fikir yerleştirmektir.. Peki bu mümkün müdür? Belki rüyalarınızda..
Böyle bir görev için de iyi bir ekibe ihtiyaç vardır tabi ki.. Üstte tanıştığınız insancıklar bunun için var ve harikalar yaratıyorlar hep birlikte..

Filmi izlerken en çok kullanacağınız kelime, cümle, tepkileri söyleyelim bir de:

“ohaa!”
“yok artık”
“vay bea”
“git işine”
“manyak ya bunlar”
“uyan hadi uyan”
“bu kadar da olmaz yani yuhh!”
….

Ve sinema salonundan çıkarken kurulacak bilindik bir cümle:

“Adamlar yapmış bea pes zekaya, hayal gücüne bak!”
vs vs…

Filmin içeriğinden çok bahsetmek istemiyorum.. Çünkü izlemenizi şiddetle tavsiye ediyorum.. Ama şunu söyleyebilirim ki, karşılaşacağınız görüntülerin rüya mı gerçek mi olduğunu ayırt etmekte zorlanacaksınız ve bir rüyanın içinde kaç tane daha rüya yaratabileceğinizi farkettiğinizde ağzınızı kapatmak için elinizi kullanmanız gerekecek😀 Filmin sonunda hala soru işaretleri yer edecek kafanızda.. Seyirci de biraz hayalgücünü kullansın istemişler büyük ihtimalle.. Bunu istemeye hakları var mı? Evet bu filmden sonra kesinlikle var😛

Ve izlerken aklımdan geçmesine engel olamadığım bir şey: Marion Cotillard’ın filmdeki adı “Mal”, Leonardo DiCaprio’nun ise “Dom” du🙂 Dedim bu kelimelerin (özellikle Mal’ın) Türkçe karşılıklarını bilseler yine de isim olarak kullanırlar mıydı merak ediyorum😛 Dom eşine sürekli Mal diye hitap ettikçe gülümsememek biraz zor bir hüner oldu benim için🙂 Bir de çok masalsı buldum bu çifti ben.. Tam rüyalara yakışır cinsten: “Dom ve Mal’ın rüyalar alemi”😀

Sonuç olarak acayip derecede tavsiyedir izleyin hatta sinemada izleyin uleyn😉 izledikten sonra da gelip buraya yorum yapın😉

2 thoughts on “İnception – Başlangıç

  1. Gerçekten ilk seyrettigimde agzim açik kaldi. “Vay be” diyemedim,inanin. O ne hayal gücü, ne zeka!
    Christopher Nolan ne biçim bir senaryo yazmis. Inanilir gibi degil. Oyuncularin performansi desem
    on numara, kurgu desem yirmi numara. Mutlaka ama mutlaka seyredilmesi gerekir. Hatta mümkünse
    bir iki gün sonra tekrar seyredin daha da keyif alacaksiniz.
    Bence de “bu filmi izlemediyseniz yaşamaya devam etmenin anlamı yok!”

    • ya ohh izleyen biri gelip yorumladı sonunda
      yalnız ben böle düşünüyorum demeye başlamıştım tam da😛
      hoşgeldin baris😉
      sinemada izledim yazıda da belirttiğim gibi ama indireceğim de bi da bi da izleyeceğim çünkü bi defada her şeyiyle anlaşılamayacak bir film olduğnu düşünüyorum..
      hollywood filmlerinde oyunculuk her zaman göz dolduruyor zaten ama burda senaryo ayrı bi müthişti.. ancak ayakta alkışlar tebrik edersin üzerine laf etmek cesaret ister

Bir Cevap Yazın

