Titanların Savaşı

“Anlatılan en eski hikayeler, yıldızlara yazılmıştır..
Titanların Dünya’ya hükmettiği, İnsanlar ve Tanrılardan önceki zamanın hikayeleri..
Titanlar çok güçlüydü, fakat saltanatları kendi oğulları tarafından sonlandırıldı..
Zeus, Poseidon ve Hades…

Zeus kardeşi Hades’i, kendi ailelerini yenebilmesi amacıyla çok güçlü bir canavar yaratmak için ikna etmişti..
Hades, kendi etinden kelimelerle anlatılmaz bir korku meydana getirmişti..
Kraken…

Zeus cennetlerin kralı olmuştu..
Poseidon denizlerin kralı olmuştu..
Ama Hades, Zeus tarafından kandırılmıştı Karanlık ve ızdırap içinde Yeraltı Dünyası’nı hükmetmeye terkedildi..

İnsanlığı yaratan Zeus’tu..
ve insanların ibadetleri Tanrıların ölümsüzlüğünü besliyordu..

Ama zaman içinde, insanoğlunun huzursuzluğu arttı..
Tanrıları sorgulamaya başladılar..
ve sonunda, onlara karşı isyan ettiler…

Bu dünyada bir çocuk doğdu..
Her şeyi değiştirebilecek bir çocuk..
Perseus…”

Perseus..

Toruko‘nun tavsiyesiyle izlediğim bir filmdi Titanların Savaşı.. Mitolojik hikayelerden beslenen bir film tavsiyesi istemiştim çünkü.. Görür mü bilmem ama burdan teşekkürlerimi iletiyorum..

Fantastik bir filmdi ve gerçekten güzeldi.. Sonkanka’nın bize anlattığı masalın ardından konuşmuştuk Tanrılar konusunu.. Daha çok aydınlanmak istiyorum bu konuda o yüzden her türlü tavsiyeye açığım.. Okuyup araştırmak benim gibi tembellere zor geliyor doğal olarak, en iyi çözüm filmini falan izlemek😉

Tanrılar.. Zeus-Hades-Poseidon

Perseus, bir yarıtanrıdır.. Cennetlerin hükümdarı Zeus’un oğludur.. İsyan eden bir kralı dize getirmek için Zeus tarafından oynanan bir oyunun ürünüdür..
Zeus, kralın kılığına bürünerek kraliçeyle birlikte olur.. Bunu farkeden kral, kraliçe ve Zeus’tan doğan oğlunu ölüme terkeder.. Fakat Perseus’un şansı yaver gider ve balıkçı bir çift tarafından bulunur.. Öz oğullarıymışçasına severler onu.. Yıllar geçer isyanlar artar, Tanrılara olan inanç azalır.. Tanrıların insanoğluna uygun gördüğü ceza kuraklık, açlık, vs. olur.. Ama bu da yeterli olmaz savaş devam eder..
Sonra Hades yeraltı dünyasından gelir ve Zeus’a yardım etmek istediğini söyler.. İnsanların minnetsizliğinden kalbi kırılmış olan Zeus, Hades’in teklifini kabul eder.. Ve böylece Argos şehri Hades’in insafına bırakılır..

Hades.. Cin - Medusa - Kraken

Hades, Perseus’un ailesinin ölümüne sebep olmuştur.. Bu yüzden Perseus, intikam almak için her yolu deneyecektir.. Yanında askerlerle çıktığı yolculukta kısa bir süre içinde sayıları oldukça azalır ama sonra aralarına cinlerin de katılmasıyla yine bir çoğunluk sağlanır..
Cadılara gidip Kraken’i nasıl öldürebileceklerini soracak ardından Medusa’ya gidecek ve başını alacaklardır.. Cadılar bir şey daha söylerler.. Bir kehanetten bahsederler.. Ve ben tabi ki size bundan bahsetmeyeceğim😛

Perseus - Zeus.. Lo - Perseus'un ölen ailesi..

Zeus, savaşın ardından Perseus’u yanına almak ister.. Ona yanında, ölümsüz bir hayat teklif eder fakat Perseus bunu kabul etmez.. Zaten bir yarıtanrı olduğunu bile kabul etmez.. Onun tek bir babası vardır: Hadesin ölümüne sebep olduğu balıkçı.. Tanrının gönlü el vermez oğlunu dünyada yalnız bırakmaya.. Sevdiğini bildiği, ölümüne üzüldüğü birini gönderir yanına.. Lo’yu.. (Kızın adının garip olduğunun farkındayım :P)

    Lo, Tanrılar tarafından genç kalmakla cezalandırılmış bir insandır.. Çok da kötü bir ceza değil sanki hea.. Böyle cezaya can kurban dicem ama burdaki gerçek ceza tüm sevdiklerinin ölümünü görmekti

Daha önce afişinden dolayı izlemekten kaçındığım bir filmdi.. Ama izledikten sonra “az kalsın güzelim filmi kaçırıyormuşum” dedim.. Yani tavsiyedir dostlar izlemeyen herkes izlesin😉

    Ya da fantastik falan seven herkes diyeyim😛

13 thoughts on “Titanların Savaşı

  1. 3d nin yalan olduğu bir film.verdiğim bilet parasına bu kez hakkaten üzüldüm.15 tl nin bir kuruşunu hak etmezdi.Sinema sektörünün hırsızlığa dönüş modası 3d yalanı.3d lik o kadar az ve öz film varki.film güzeldi, izlenirdi de sonuçta tarihçiyim.1. sınıfta çok fazla mitoloji derlemesi yaptık,kanıma işlemiş.Türkiye topraklarında geçen hikayelerin de yer alması, tanıdık isimler de güzel, tebessüm yaratıcı.ama yine de sinemada izlemeye değmeyecek bir film.o kadar tutulmuş muş ki devamı da çekilmekteymiş miş gider miyim asla.13 yaşında çok sevdiğim kuzenimle her hafta sırf çocuğun hatrı olsun diyerek 3d kazığı yemekten bıktım.kış mevsimi geldi, hafta sonları sinemaya taşınır oluyoruz, bir çözüm getirilmeli şu işe.kıstası olmalı artık.

    • öncelikle hoşgeldin tarihcim😉
      ben evde izlediğim için ve bu kadar geç izlediğim için bilet parası gibi bi sorun yaşamadım zaten ama haklısın tabi ki.. her filmi 3d yapmak gerekmiyor sadece para tuzağı bunlar..
      ama harry potter 3d olabilir onun için değebilir sanırım, benim olduğum şehre gelmez büyük ihtimal 3dli olarak ama belli olmaz belki o sıra başka bi yerde izleme fırsatı bulurum..
      tarihçi olduğun için bu konular sana daha tanıdık tabi ama benim hala merak ettiğim bi dolu şey var o dünyaya dair.. böle bir kaç film daha izleyebilirim yani🙂

  2. kitabını okumakla başlayabilirsin.bu filmin kitabında coğrafi anlatımlar da var.bizim küçük kuzeni bu kitaplarla okuma alışkanlığı kazandırmayı amaçlıyorum.filmin sadece 3 sahnesinde 3 d kullanıldı sonradan öğrendim ki 2d formatlı filmmiş boşuna kapraka gözlüklerle izledik hatta filmin ortasında gözlüğü bile çıkardım. meğer bilete 18tl ödemişim ve bu kış 21 tl ye çıkacak.parasını geçtim, öğrenciler için sinema keyfi gittikçe zor tabi.ama filmi 2d çekip 3d diye uyutmak ayıp.Harry pottera her şey feda..olsun o yeterki vizyonda olsun.bekle bekle helak olduk.

    • kitabı da mı var? karşında bir karacahil var anlamışsındır😛
      iki seçenek halinde sunan sinemalar yok mu? 3dli izlemek istemiyorm deme hakkı yani.. pek bilgim yok bu konuda ama öyle bişey yoksa kötü olur hakikaten.. herkes kraliyet ailesinden gelmiyor veya fabrikatör çocuğu değil bi sinemaya onca para verilir mi yazık
      aynen gelsin artık dedim bıktım beklemekten
      son filmin gelmesi daha uzun sürdü di mi bana öyle gelmiyor

  3. bence de son filmin vizyon tarihi 2 kez ertelendi.3d konusuna geri dönersek malesef seçenek sunulmuyor ya kazıklanacaksın ya da kazıklanacak.titanlar konuusna gelirsek canım bunun bir de video oyunu var:) kitap, video ve film üçlemesi:)

    • tarihcim sağol kuzum ezdin geçtin valla🙂
      3d konusunda; sanırım öyle bi durumda çok önemsediğim bi film olmazsa evde izlemeyi/ beklemeyi tercih ederdim.. ama bi harry potter ya da ne bileyim karayip korsanları, yüzüklerin efendisi gibi seri filmler beklemeye gelmez dayanamazdım yani el mahkum kazıklanırdım bilerek isteyerek

  4. ben de izlemeyi düşünüyordum bu filmi, aslında zamanında bölümümden dolayı bolca mitoloji okuduğum için biraz baydım ama bu ilgimi çekti.
    bir de arwen bu mevzulara ilgiliysen, yunan mitolojisiyle ilgili dolu kitap var bilgi edinebilceğin. ne kadar okudun yada okudun mu hiç bilmediğim için başlangıç olarak homeros’tan ilyada ve odysseia okuyabilirsin. ilki truva savaşını anlatır, ikincisi daha çok odysseus üzerine. yada mitolojik oyunlar yani tragedyalar var, zincire vurulmuş prometheus, antigone, oedipus gibi. öykü şeklinde değil de daha bir derleme türünde mitologya var.
    saydıklarımın çoğu o dönem yazarları tarafından milattan önce yazıldığından hatta neredeyse dünya edebiyatının ilk eserleri olduğundan dil ve anlatım açısından günümüz eserlerinden farklıdır, baştan söliim:)

    • hangi bölümdü senin cnm?
      mitoloji güzel ya ne bileyim öyle tarih pek sevmem ama bu biraz masalsı ya ondan çekiyor ilgimi sanırım.. osmanlı tarihi severim ama bak.. ders anlamında değil böle güzelce anlatıldığında dinlerim sadece yoksa ders koydun mu adını yanaşmam dinlemem almam aklıma😛
      tavsiyeler için çok sağol kimsu.. en yakın zamanda değerlendirmeye alacağım😉

  5. konu mitolojik oluinca bende mutlaka izlerim….benim de cok ilgimi ceken bir konudur…mutlaka izlicem ilk firsatta…senin önerdigin filimler simdiye kadar hic kötü cikmadi melem…

Bir Cevap Yazın

