New York’ta Beş Minare..

Geçen cuma kuzenimle beraber sinemaya gidelim hadi dedik.. Mahsun Kırmızıgül’ün yazıp yönettiği New York’ta Beş Minare filmi varmış sinemada.. Hakkında hiç bişey okumadan önyargısız bir şekilde izledim filmi..
Bayıldım harika falan diyemesem de kötü olmuş demek de haksızlık olur..

Konusunu anlatarak bir giriş yapalım değil mi?
“Kırmızı bültenle aranan ve ismi fenomene dönüşen radikal dinci bir örgütün lideri Deccal kod adlı suçlunun Amerika’da yakalandığı bilgisi gelir. Teşkilatın en başarılı iki polisi Amerika’ya suçluyu teslim almaya giderler. Bundan sonrası kolay gibi görünür ama hiçbir şey göründüğü gibi değildir. İstanbul, New York, Bitlis üçgeninde geçen hikaye, yakın dönemin Türkiye’sini sorgularken, 11 Eylül sonrası Amerika ve dünyanın İslam ile olan paranoyasının altını çizecektir.” demiş sinemalar.com…

Doğruyu söylemek gerekirse filmin konusunu dahi bilmiyordum ben gittiğimde.. Böyle olması iyi oluyor ama, bakıyorsun ekrana pür dikkat😛
Başlarda bir baktım Mahsun siyahlara bürünmüş saç sakal karışmış hacı hoca tipinde bişey olmuş zikir falan çekiyorlar (böle deniliyordu sanırım)
Noluyo dedim nereye geldik.. Sonra sonra anladık ki Mahsun gizli görevdeki bir polismiş.. Deccal denen bir adamı arıyorlarmış.. Amerika’da olduğunu öğreniyorlar en iyi iki polislerini oraya gönderiyorlar.. Bu Deccal diye aradıkları adam bir hoca.. Etrafındaki insanlar tarafından çok sevilen bir hoca.. Zaten bu yüzden kimse inanamıyor böyle iyi bir adamın suçlu olmasına, imkansız diyorlar ve kaçırıyolar onu Türkiye’ye götürülecekken.. Saklanıyor bir süre Türk polisler yerini öğrenmek isterken onları yakalayıp misafir ediyorlar.. Daha sonra yakalanıp götürülüyor yine de Türkiye’ye..
Film ilerledikçe görüyoruz ki işin aslı bu şekilde değil.. Türkiye’ye gelince de baya baya belli oluyor olayın rengi zaten..
Klasik bir Mahsun Kırmızıgül filmiydi aslında.. Onca gürültü patırtı patlama kaçırma Amerika yabancı oyuncular falan ardından Bitlis’e gelip töreyle, doğu hikayesiyle bitir olayı.. Gözümüze sokulan sosyal mesajlar da olmazsa olmazı..
Filmin başlarında pek hoşuma gittiğini söyleyemicem.. Ama itiraf etmeliyim ki sonundan acayip etkilendim baya hüzünlendim.. (ağladım demeye utanırım len dürtmeyin boşa)
Ve en önemlisi filmde Haluk Bilginer’in oynuyor olmasıydı.. Haluk Bilginer’in bulunduğu her yapım izlemeye değerdir benim için.. Öyle büyük bir ustadır ki o en kötü filmi bile castta o varsa gözümde yıldızlar parlarken izlerim ben😛
Mustafa Sandal da oyunculuğu baya kıvırmış bence tebrik ettim yakıştırmış rolünü eğreti durmamış
Çok uzun bahsetmeye gerek duymuyorum izleyin bişey kaybetmezsiniz..
İlla sinemada izleyin demiyorum ama izlenmeli sanırım.. Hem gündemde baya kalacak, üzerine çokca konuşulacak gibi görünüyor.. İzleyin ki geri kalmayın tartışmalardan

6 thoughts on “New York’ta Beş Minare..

  1. Bu güzel yazı için ellerine sağlık Arwen. Ben de bu filmi heyecanla bekleyenlerdendim. Özellikle fragmanı çok ilgimi çekmişti. Ama sonra hakkında okuduğum yorumların çoğunun olumsuz olduğunu görüp izlemekten vazgeçme aşamasına geldim… Şimdi senin yazınla yeniden izlemeye karar verdim; en azından nasıl bir şeyle karşılaşacağıma dair hazırlıklıyım bu sefer🙂

    Bir de Mahsun’un filmleri iyi hoş da, mesaj vericem diye bu kadar kasmasa daha iyi olucak sanki😛

    • teşekkür ederim hikaru.. bir faydası olmasına sevindim yazının.. ben bu konuda biraz şanslıydım sanırım iyi veya kötü hiç bişey okumadan gittim izledim kendi fikrimi edindim.. bu yazıyı yazmadan önce bile bakmadım yorumlara.. zaten filmi izledikten sonra kimin ne düşündüğü değil benim ne düşündüğüm önemli o konuda.. onca emek para harcanmış ve cast gerçekten iyi o yüzden kötü yorumlara biraz göz kapayıp izlemek lazım diye düşünüyorum.. iyi seyirler dilerim😉

      Sadece Mahsun da değil ya Türkiye’nin sinema sektöründe ilerleyememesinin başlıca sebeplerinden biri bu msj olayı..

  2. Bu filmi bende çok merakla bekliyordum ama hala izlemek nasip olmadı…Bu yüzden filmi izledikten sonra gelip yazını okumak istiyorum;)

  3. İzmir’e döndüğümde yapacağım şeylerin başında bu filme gitmek var.Mahsun Kırmızıgül kendini ispat etmiş biri( bana göre) her filmine her ne denirse denilsin gideceğim.yorumun sayesinde gitme isteğim bir kat daha arttı sağolasın şeker güzel tanıtım için:)

    • cast seçimlerini özellikle başarılı buluyorum ben herşeyden önce.. kendisine pek bi sempatim yok ama garezim fln da yok nötr yani benim için mahsun ama önyargılarım olmadığı için rahatça izleyebiliyorum ve normalde her türk filmini izleyemem bu da bir başarıdır aslında izlettiriyor bi şekilde..
      ya ben olumsuz şeyler mi söyledim soğuttum mu acaba diye düşünürken böyle isteğim arttı diyosunuz şaşırıyorm😀 ama güzel bişey bu tabi beğendiğine sevindim kuzum iyi seyirler😉

Bir Cevap Yazın

