The Tourist..

İlk cümleden itibaren izlemenizi tavsiye edebileceğim kadar güzel bir film!
Konuyu nasıl anlatıyım, nerden başlayayım pek bilemiyorum.. Sevdiğim, beğendiğim tüm filmlerde bu sorunu yaşıyorum.. Alıntı yapacağım o yüzden konu için:
“Hikaye, kırık kalbinin acısından kurtulmak için İtalya’ya giden Amerikalı bir turist, Frank (Depp)’in etrafında şekilleniyor. Olağanüstü bir kadın olan Elise (Jolie)’nin yoluna çıkmasıyla işler değişir. Ancak Elise’nin onunla karşılaşması aslında tesadüf değildir. Arka planda Venedik’in nefes kesen manzaraları eşliğinde Frank, bir ilişkinin ardından koşarken aslında etrafında tehlikeli entrikaların döndüğünü fark eder.” (sinemalar.com)

Her filme bir sebep için gidiyorum.. Konusu ilgimi çektiği için bazen.. Oyuncu kadrosunu beğenerek belki.. Çok gündeme geldiği için dikkatimi çekiyor ya da.. Bu filme gitme sebebim işte bu:

yerim^^

Filmin içeriğinden çok bahsetmek istemiyorum çünkü her cümlem spoiler yüklü olacak biliyorum.. Direkt sonunu söleyip kurtulacağım o olacak😀
Bir giriş yapmak gerekirse konuya; Elise uzun zamandır aranan bir adamın sevgilisidir ve eninde sonunda onunla iletişim kuracağını tahmin ettiklerinden takip edilmektedir.. Her gün aynı restoranta gider aynı şeyi içer.. Bir gün diğer günlerden farklı olacaktır.. Kurye gelip Elise’e bir mektup bırakır.. Mektup O’ndan gelmiştir.. Kalkıp tren istasyonuna gitmesini, trene binmesini ve peşindeki polisleri atlatmak için de yüz yapısı ona en çok benzeyen kişinin yanına oturmasını ister Elise’den mektupta.. Elise söylenenleri aynen uygular ve trende Frank’ın yanına oturur.. Frank, sıradan bir matematik öğretmenidir.. Ama sonrasında başına gelenler pek sıradan olmayacaktır..

Kısaca böyle özetleyebilirim heralde filmi.. Jonnhy Depp yine yeteneğini konuşturmuş sakin, abartısız bir öğretmen havası canlandırmış.. Onu diğer adam zannedip peşine düşen adamlardan pijamalarıyla kaçarkenki halleri görmeye değerdi doğrusu..

Angelina Jolie’den hiç bahsetmedik değil mi? Neden acaba?😛
Ajan rolü Jolie’nin üzerine yapışıp kaldı bıktık artık en azından ben bıktım o kesin.. Zaten Salt’ı izledikten sonra bitmiştir benim için Ajan Jolie.. Bariz kötüydü..
Kadın olarak da çok beğendiğimi söyleyemem.. Bu konuda çok fazla beni destekleyen kişi olmayacağının farkındayım tabi.. Yüz hatları nasıl desem böyle erkek gibi sert.. Dudaklarıyla meşhur zaten ama ben kalın dudakları beğenmem pek o konuda da geçemiyor sınıfı yani.. Filmde koyu göz makyajıyla gözleri ön plana çıkarılmış öyleyken gözleri güzeldi gerçekten.. Ama bi sahnede dudaklarına kırmızı ruj sürmüştü felaketti resmen ya başka hangi kelime ifade eder bilemiyorum.. Kırmızı ruj dudakları ortaya çıkarır ee hatun senin dudaklar zaten almış başını gitmiş daha nesini ortaya çıkarma derdindesin cıık olmamış beğenmedim hiç.. (ben böle dedim ya bunalıma girer şimdi angelina aman :P)

Şu üstteki resimde hoş mesela onu kabul ederim.. Zaten yandan daha güzel görünüyor (ne demekse o :P)

Biraz da oyunculuğunu eleştirelim değil mi?
Yürüyüşü, duruşu, bakışı, gülümsemesi her şey tamam da film boyunca genel olarak çok soğuk durdu bea.. Sebebini anlayamadık bir türlü ama hep bi ifadesizdi yüzü..
Ondan bahsederken aklıma geldi; filmin başında gelen mektubu okuduktan sonra yakmıştı hatta garson da gelip üzerine su dökmüştü.. Fakat sonra artık FBI’mıdır CIA’ymidir nedir onun adamları hemen bu yanmış parçaları aldılar ve birleştirdiler.. Gerçekten etkileyici olurdu böyle bişey yapılabiliyorsa..

Senaryo mükemmeldi diyebilirim.. Eksikleri yoktur demiyorum ama öyle boşluk hissi yaratmadı bende hiç hatırladığım kadarıyla.. Özellikle finali müthiş yapmışlar..
Sadece senaryosu için bile izlenebilecek bir filmken içinde bir de Jonnhy Depp’i düşünün ve hala izlemediyseniz kalkıp hemen izleyin bence..

    Farkettim de tüm parantez içlerinde kendimle dalga geçip eleştirmişim.. Kendime garezim var bu ara ondan heralde

14 thoughts on “The Tourist..

  1. Vizyondaki filmlere baktığımda hiç ilgimi çekmemişti. Tabii aklımda sadece “Reign of Assassins” olduğundan olsa gerek. İlk defa sinemada Jung Woo Sung’un oynadığı bir filmi izleyebileceğim için çok heyecanlıyım da😀

    İlk cümleden izleyin dediğine göre güzel olmalı, merak ettim şimdi. Benim de bir “en sevdiğim” olsa keşke birlikte izleyecek😛 Neyse birlikte gidilecek biri bulunur elbet, önce vakit bulmak gerek. Tanıtım için thank you😉

    • Malesef benim bulunduğum şehre gelmez o film izleyemem o yüzden.. Turisti izlediğimde istanbuldaydım ama.. atlas sinemasında izledim hatta
      çok güzel bir duygu olsa gerek yaw kıskandım bak şimdi😦

      benim beklediğim bi filmdi hayal kırıklığına da uğramadım çok şükür..
      izlemelisin bence kesinlikle yanında en sevdiğin olsa da olmasa da🙂 ben genelde kuzenimle gidiyorum o da uyuyakalıyor çoğunlukla😀
      önemli değil cnm yorum için teşekkür asıl🙂

      • Arwen ahın mı tuttu😦 Reign of Assassins vizyona girmedi Türkiye’de ya😦 Nereye baksan vizyon tarihini 24 Aralık olarak gösteriyor ama hiçbir yerde gösterime girmedi. Çok moralim bozuldu. Aylardır bu filmi bekliyordum😦 Arkadaşıma sürpriz yapacaktım birlikte gidip. Hayallerim yıkıldı resmen. Belki The Tourist filmine gideriz ama seans saatlerini pek uyduramadık ders saatlerimize. Bakalım artık🙂

        • ahh kuzum inan çok üzüldüm😦 her ne kadar kıskansam da ah etmedim etmem inşallah geç de olsa girer bi yerde de gider izlersiniz sonra da bizimle paylaşırsınız
          olmadı koreciler olarak toplanır bi sinema kiralar kore film gösterimi yaparız kendimize😀
          düşününce fena bi fikir değil hea🙂 şimdilik turiste gidin cnm ayarlayabilirseniz onun gibi olmasa da teselli eder biraz diye düşünüyorum😉

          • İnşallah ama 24’ü arkadaşımın doğum günüydü ve Jung Woo Sung’u sinemada görmek ona sürpriz olsun istemiştim. Hatta “sakın vizyona girecek filmlere bakma” demiştim. Nasıl hayal kırıklığı yaşadım bir bilsen😦

            Kore film gösterimi fikrine bayıldım! Ne güzel olurdu cidden, hem yüz yüze de tanışmış olurduk hem de aynı kafadan insanlar olarak eğlenirdik birlikte🙂 Ayarlanırsa ben seve seve katılırım😀

            Bir ara diğerlerine de açalım bu konuyu🙂

  2. keşke olabilseydi canım ya çok güzel bir sürpriz olurmuş gerçekten.. çok iyi anlıyorum hayal kırıklığını.. sağlık olsun demekten başka bişey gelse elimden yapardım emin ol..

    sen istanbuldamıydın cnm? ben istanbula uzun süreli bir gidebilsem tanışcam herkesle böle projeler de yapcam da nerdeee
    öyle bir fırsatım olmuyor bir türlü
    orda işe başlama olasılığım var küçük bir olasılık ama olursa inşallah yaparız bunu da.. çok zor olacağını sanmam cafeler falan kiralanıyor nasılsa sinema neden kiralanmasın iki saatliğine

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s