Tebrizli Şems & Mevlâna Celaleddin Rumî..

Geç kalmış bir halde başladım bir kitaba.. Herkes okudu, önerdi dinlemedim başlayamadım çok zaman.. Sonunda vakit geldi anlaşılan.. Eridim okurken yoğruldum, karıştım içine sayfaların..
Kelimeler bir bir döküldü gözlerimden.. İçimde hissettim her harfi, heceyi.. Sonra sayfalardan biri kalbime dokundu, ardından bu yazıyı yazmaya başladım..
Bir hikaye, bir diyalog geçiyordu bu sayfada paylaşmak istedim..
Ama öncesinde konuyu özetlemeliyim:

Tebrizli Şems gönlündekini paylaşacak bildiklerine mirasçı olacak bir can yoldaşı, ruhdaş aramaktadır.. O kişiyi bulmadan huzura eremeyecek, içindeki derin boşluk kapanmayacaktır..
Rumî de aynı boşluğu içinde hissetmekte ve o da bir can yoldaşı aramaktadır..
Ancak Rumî’ye yoldaş olmak ateşe çıplak ayakla dalmak gibidir, derin uçurumlardan atlamak gibidir..
Lakin kim Tebrizli Şems’i bu ateşten uzak tutabilir?..

Efendi Baba Zaman, yola çıkmadan evvel Şems’e şunları söyler:
_”İpekböceği kozadan çıkarken alın teriyle ördüğü ipeği yırtıp parçalar.. Bu yüzden çiftçiler ya ipeği seçerler, ya ipekböceğini.. İkisini birden koruyamazlar..
Çoğu zaman ipeği kurtarmak için ipekböceğinin canını alırlar.. Bir tek ipek mendil için bilir misin yüz ipekböceği can verir?”

Ve Şems yola çıkarken cevap verir:
_”Bu hikayede benim payım ipekböceğininkine benzer.. Rumî ipektir, ilmik ilmik örülecektir.. Vakit tamam olunca ipeğin bekası için ipekböceğinin ölmesi gerekir..”

  • ..Elif Şafak – Aşk..
  • Neşenur’a sevgilerimle…

    20 thoughts on “Tebrizli Şems & Mevlâna Celaleddin Rumî..

    1. uzun bir aradan sonra burdayım ve bir baktım güzeller güzeli bir post ellerine sağlık.çıktığı ilk günden başucu kitabım olan bir başyapıt AŞK..Elif Şafak’ın tüm kitaplarını okumuş bir okuru olarak en sevdiğim ikinci kitabı aynı zamanda Pinhan ile başlayan yolculuğun vardığı yer bence.herkes okumalı…
      hamiş:özlemişim be buraları🙂

      • ooo hoşgeldin cnm nerelerdeydin?
        sağolasın kuzum beğendiğine çok sevindim..
        doğruyu sölemek gerekirse ben adından dolayı pek ilgilenmemiştim önceleri ama okuyunca gerçekten adından çok çok büyük şeyler barındırıyormuş içinde beğendim gerçekten..
        baba ve piç’i okumuştum ben sadece o da güzeldi..

        buralar da seni özledi kuzum iyi ki geldin🙂

    2. Ben bu öyküyü bu kitapta değil ama Bab-ı Esrar’da okudum. Onu da tavsiye ederim. Mükemmel değil ama fena da değil.

        • çalışmıyor olmamam en çok bu yüzden yanıyorum istediğim kitapları alamadığımda ofof ama istersen Elif Şafak kitapları gönderebilirim canım sana istediğinde okur geri yollarsınböylece nasıl istersen ama Pinhan kesinlikle tavsiyemdir Aşk’ı sevenler onu da severler eminim.

          • aynen kuzum ya benim için de aynısı geçerli o zaman yeni yıldan dileyelim ki bize iş versin di mi😉
            sana zahmet olmasın kuzum sağolasın düşündüğün için öperim
            ama ablama sipariş verdim bile pinhanı😀
            o alana kadar da elimdeki kitapları bitiririm.. jane austen kitapları duruyor daha üç tane birden hediye gelmişti🙂

            • amin canım ya ne zaman istersen çekinme hiç zahmet olmaz ne tesadüf ben de hep ablamdan istiyorum o mali destek veriyor hohoho iyiki var ablalar Jane Austenler mi oh oh bayılırım bütün kitaplarını da şiddetle tavsiye ederim😀

              • bazen olmasaydı desek de evet yine de iyiki var ablalar😛
                ben iş bulursam inşallah ablanla paylaşabilirim bu yükü seve seve hehe
                aynen bayılıyorum ben de jane austena ama işte alamamıştım bi türlü nese ki her gördüğümde kitapçıda başından ayrılamamam sayesinde bir alıcı buldum😀

    3. meraba arwencim,
      aşk’ı ben de okuyup sevenlerdenim. aynen mavi gibi, ben de bab-ı esrar’ı da tavsiye ederim. şems’e farklı ve hoş bir bakış sunuyor o kitap da…
      ayrıca yaptığın alıntı ne güzelmiş: “Bu hikayede benim payım ipekböceğininkine benzer.. Rumî ipektir, ilmik ilmik örülecektir.. Vakit tamam olunca ipeğin bekası için ipekböceğinin ölmesi gerekir”
      Mevlana’nın Mevlana olması için Şems’in kendini seve seve feda etmesi bundan daha güzel anlatılamazdı…

      • tavsiyeler için teşekkür ederim hikarum
        evet ya o kısım çok güzeldi aslında kitapta buna benzer paylaşmaya değecek çok hikaye, söz var ama benim ilgimi en çok bu çekmiş demekki.. ki bu kitap hakkında yazmaya karar vermeme sebep oldu..
        Şems öle hayran olunası bir karakter ki ne bileyim çok sevdim ya çok

    4. YA ORTASINDASINDIR ASKIN…MERKEZINDE
      YADA DISINDASINDIR…HASRETINDE

      bu sözü cok duydum ve okudum ama ve burda görünce kitabi olacagini hic düsünmemistim…acikcasi hem cok sasirdim hemde sevindim…bulursam bu yaban ellerde bu kitabi mutlakaalip okumak isterim…

      yanliz anlamadigim bisey var…yukardaki ipekböcegi konusu ayri bir kitap ve asagidaki Elif Safak ayri bir kitap mi??

      Ipekböceginin konusu okurken daha icime dokundu… onuda bilmek okumak isterim…

      • yok cnm yukarıdaki diyalog yani ipekböceği konusu kitabın içinden alınmış bir yazı.. hoşuma gittiği için paylaştım.. Elif Şafak bu kitabın yazarı, kitabın adı da Aşk.. çok güzel tavsiye ederim..
        bulabileceğini umud ediyorum ama bulamazsan ben alıp ulaştırmaya çalışayım.. daha önce yurtdışına bişey göndermedim ama yolları vardır illa onları da sen bana anlatırsın😉

    5. buldum cnm burda bi web sitesinden ismarladim elif safagi…hemen arastirip buldum valla okadar ilgimi cekti…saol ama bunu düsünmen bile yetti bana kuzum…

    6. basladim cnm okumaya süpermis gercekten….iyikide burda yazmissin bu konuyu…ipekböceginin hikayesinden etkilenip okumaya karar vermistim cünkü…

    7. Elif Şafak ve aşk kitabı okuyupta beğenmiş olduğum nadir kitaplardan biriydi. Elbeteki her kitap insanı biryerlere götürür. “buna hayır diyemem.” Ama Elif Şafak ve aşk kitabı aşkı bilinen gibi değilde bilinmesi gereken gibi anlatmış.🙂 İşte bu sebebden gerçektende aşkı arayanlar için okunulması gereken bir kitap. tşk. arwen gzl bir paylaşım olmuş.

      • ben teşekkür ederim okuduğunuz ve yorumladığınız için..
        hala konusu geçtikçe söylerim ön yargım yüzünden bu kitaba yaptığım haksızlığı.. pembe renkli aşk isimli bir kitap bilinen basit bir hikayeden ibarettir izlenimi uyandırmıştı bende.. ne var ki yanılmışım.. çok şükür🙂

    Bir Cevap Yazın

