Deniz misin Liman mı?

Adam sordu: Deniz misin liman mı?
Kadın kısa bir müddet düşünüp cevap verdi: Denizim..

Neden? dedi adam..
Çünkü dengesizim, dedi kadın..

Ne alaka diye düşündü adam..
Kadın anlatmaya başladı:
Ne zaman dalgalanacağım belli olmaz benim.. Bir an sinirliyim başka bir an neşeli.. Şen şakrak hallerimden bir saniye sonra soğuk benle karşılaşman imkansız değil.. Mutlu gibiyim genelde.. Ama hayır sandığından çok daha kısa bir mutluluk geçmişim var..
Her dalgada başka bir yere savrulurum.. Bu yetmezmiş gibi yakınımdakileri de savururum.. Ondan belki yalnızlığım.. Sevenim çok ama yakından sevmeye korkar herkes.. İçime girmek istemezler boğulmak korkusuyla..
Neden denizim? Onun kadar derin olduğum için mi? İçimde binlerce nefes yaşattığım için mi? Boşver öyle işte..

Sen söyle deniz misin liman mı? dedi kadın..
Ben limanım, dedi adam..
Her dalgalandığında bana çarp diye.. Korkan sevgilinin sarılışı gibi.. Her gittiğinde dönebileceğin bir yer olduğunu bil diye.. Sen denizsin ya, Sen denizsen ben limanınım.. Hep gel..

İnandı adama, kadın..
Sandı ki var bir bekleyeni hep.. Korkmaz oldu yalnızlıktan.. Güven duydu ilk kez..

Sonra yoruldu adam.. Yıprandı duyguları.. Değişti.. Azaldı sevgisi.. Gitti adam..

Yalnız kaldı kadın.. Dalgalarını savurdu boşluğa.. Çarpmadı ya sular limana dinmedi öfkesi de.. Yalnız kaldı kadın.. Güvenmişti.. Yanıldı…

8 thoughts on “Deniz misin Liman mı?

  1. Çok fena! Çok güzel yazmışsın😉 beğendim çok. Aşk’a dair her yazı okumamda Tanju Okan’ın “kadınım” şarkısı geliyor aklıma😦 Yüreğine sağlık,güzel yürekli insan😉

  2. cnm bunu senmi yazdin…ayy cok fena oldum resmen tüylerim diken diken oldu….acayip etkilendim ayrica sanki kendimi buldum bu dizelerde….
    sonuna kadar sanki güzeldi o dizeler ama sonunda bi fena oldum hayyy dedim senin gibi limana ayyy pardon adama….yüregine saglik….

    • film hakkında fikrim yoktu ama bilgiler için teşekkür ederim..
      “deniz misin liman mı” sloganını sokakta bi duvarda görmüştüm ve onun üzerine geçen diyalogları değiştirerek yazdığım bir yazıydı.. herhangi bir yerden alıntı değildir yani..

Bir Cevap Yazın

