Türk Sineması Favori 5 Film _ Mim

Güzel bir mim başlatmış La fea ve bana da paslamış hemen.. Blogla hiç ilgilenemediğim şu zamanda ilaç gibi geldi belki.. Hem de konu tam benlik: Türk sinemasının bizim için en güzel 5 filmi.. Hemen başlayalım geciktik zaten😛

SELVİ BOYLUM AL YAZMALIM

Türk sineması dedin mi benim aklıma 3 tane film gelir direkt zaten.. Üç filmde de Türkan Şoray ve Kadir İnanır yer alır.. Bunlardan biri de bu filmdir..

Çok sevdiğiniz bir şeyi anlatamazsınız ya işte bu yüzden zordur bana bu filmleri anlatmak.. Ne söylesem, ne yazsam bilirim ki az, bilirim ki yetmez güzelliklerini anlatmaya..

Öyle ayrıdır ki diğer filmlerden.. Bir kere içini açar size bu filmde oyuncular.. İç seslerini konuştururlar..

İlk tanışmada kamyonun altından sadece bacaklarını görünce İlyas Asya’ya önce adam der sonra nine😀 Sonra görür ki Asya bir afet.. İstanbullu İlyas o serseri tavırlarıyla alır kamyonunu yetişir Asya’nın peşinden😀
Neyi severse tutkulu sever İlyas.. Kamyonuna aşıktır önce.. Sonra her şey Alyazmalısı olur..

İç konuşmalar başlar hemen:
İlyas_ (Vay anam bu ne güzel kız böyle)
Asya_ (Yakışıklı çocuk buralı değil herhalde)
İlyas_ (Kekliği ürkütmemeli)😀
Asya_ (Anam bi duyarsaa)

İ_ Alyazmalı bi dakka
A_ (Durursam bi daha kurtulamam)
İ_ Biraz süt versene bacım
A_ (Sankim bebek de meme emecek deli oğlan)😀
İlyas kamyonuna biner gelir peşinden..

A_ (Geliyo mu ne)
İ_ Buyrun gideceğiniz yere kadar götüreyim sizi😀 [adam İstanbullu😀 ]
A_ (İstanbullu mu ne)
İ_ (Dağ başında özel arabalı zamparalara döndük iyi mi) Hadi atla köye bırakırım seni
A_ (Anam beni sağ komaz öldürür)… der ve kaçmaya başlar.. Tabi İlyas da peşinden🙂
İ_ Dağ keçisiii😀

İ_ (Binicek mi binmicek mi)
A_ (Binsem mi binmesem mi) (Hiç mi gün görmücem ben)
İ_ (Binicek binicek)
A_ (Yüreğim kaydıysa günah mı? Anam da duyarsa duysun)

Aşkı, sevgiyi sorgulatır bu film bize..

“Sevgi neydi? Sevgi insan eliydi, sevgi iyilikti, sevgi emekti.” (Asya)

Şöyle der İlyas, içinden: “Gözlerime bak sevdiğim, gözlerime bak. Seni çok özledim.”
İçinden şöyle geçirir Asya: “Hala seviyorum, unutamamışım belli ki.”

Son sahne öldürür hepimizi..

_ Asya.. der İlyas
_ Durursam bir daha kurtulamam.. der Asya

İ._ Ziyanı yok gülüşü yeter bize..
A._ Yüreğim kaydıysa günah mı?
İ._ Çamura saplansam yardıma gelir misin?
A._ Elini tuttum sıcacıktı, yüreği elimdeymiş gibi..
İ._ Elinden tutuversem benimle gelir mi?
A._ Seninim işte alıp götürsene beni
İ._ Elveda Asyam, Elveda Selvi Boylum Al Yazmalım Elveda Bitmemiş Türküm Benim..

Filmi her izlediğimde İlyas’ı seçerdim.. Seçilmeyecek gibi de değildi hani bizim artist İstanbullu😀 Bir de aşık ya Asya seslenesim gelirdi ekranın başından “İlyas’ı seç” diye😛 Seçimimiz genelde aşktan yana olur filmlerde zaten.. Amma velakin akıllıca olanı yaptı Asya.. Belki çok sevdi İlyas tamam ama aldatmak çok ayrı be hocam.. Yakışmadı.. Başka her şey affedilirdi belki.. Şimdi sorsan belki ben de Cemşit’i seçerdim.. Seçermiydim? Ya da sorarlar mıydı?😀
Neyse hocam hakları var: Sevgi emekti..

Bu arada Türkan Şoray, filmin sonunda Asya’nın Cemşit’i değil İlyas’ı seçmesi gerektiğini düşünüyormuş.. Hatta bu konu film çekilirken epey tartışılmış.. Sonunda senarist Ali Özgentürk, finalin kendi yazdığı şekliyle çekilmemesi durumunda bavulunu toplayıp gideceğini söylemiş.. Yıllar sonra Türkan Şoray, bir röportajında fikrinin sonradan değiştiğini, filmi iyi ki senaryonun yazıldığı gibi çektiklerini söylemiş..

Ne güzel filmdir… Ve şu ne güzel bi müziktir…

SEVEMEDİM KARAGÖZLÜM

Bu filmi daha önce blogta uzun uzun anlatmıştım.. Herkesin izlediği filmlerden olunca spoiler falan diye umursamayıp dökmüşüm ne varsa😛 Hadi onu da ordan okuyun: Balıkçı Güzeli..

DEVLERİN AŞKI

Yine bir Kadir İnanır-Türkan Şoray filmi..
Kısaca filmin konusu: “Büyük işadamı Süreyya Bey’in rakipleri onu öldürmek isterler fakat Tarık adında bir genç Süreyya’nın hayatını kurtarır. Borcunu ödemek için Tarık’ı yanında çalışmaya ikna eden Süreyya Bey bir süre sonra onu sağ kolu yapar. Fakat aşık olduğu kadın Tarık’ın eski ve unutamadığı sevgilisi Türkan’dır ve bir kadın yüzünden iki dost birbirine düşer.”

Bu filmi izledikten sonra uzunca bir süre dilime takılır şu şarkı:

SEV KARDEŞİM

Ben bu filmi izlerken müthiş eğlenirim.. Aile üyeleri öyle komik ki; Hala sağır, Dayı kör-şaşı, Amca barut üretme derdinde, Baba deli, Kuzenin yaşı kemale ermiş ama sünnetsiz😀
Böyle insanların bir evin içinde toplandığını düşünsenize.. Eğlencenin dibine vurulur bea

İşte tv.de bu filmi her gördüğümde “böyle bir ailem olsa” derim gülmekten kırıldığım noktalarda.. Geçenlerde yine karşılaştım tv.de.. O sırada bizim evde de bi hareketlilik var olaylar falan.. Dedim “yuha kızım manyak mısın şu ailene bi bak çok mu farkı var bu filmden”😀
Öyle ama cidden.. Zaten ablamın arkadaşları bizi ilk tanıdıklarında, telefon konuşmalarına falan kulak misafiri olduklarında “sizin ev çok eğlencelidir” derlermiş.. Bir sürü deli toplanmışız aynı eve mübarek..

Babanemin olaylarını anlatsam gülmekten ölürsünüz kadın tam ‘süper babanne’😀
Dedemin eski aşk hikayeleri var bir de.. Azıcık bahseder konuyu açar sonra tüm hikayeyi dinleriz adamdan.. Eski yakışıklılardan o kara kaş kara göz😀
İkisini atışırken görmelisiniz bir de..
Küçük kardeş o kadar ablası olduğu halde -belki de bu yüzden- kızlardan hiç hazetmez.. Erkeklerin üstün olduğunu düşünür hep ve bunları o kadar abartı şekillerde savunurki karşısında kızları savunmaya gerek duymaz ancak gülersiniz..
Bir de soğuk nevaledir velet.. Bu filmi izlerken de babam zorla kendini öptürüyordu ufaklığa.. Babanem sessizce diyor “söyle beni de öpsün”😀

Yine dağıttım konuyu dostlar.. Velhasıl kelam bu film de Türk sinemasının harikalarından biridir..
Alev’in patronun oğlu Ferit’in dikkatini çekmek için yaptığı o numaralar hele😀 Aşk Tesadüfleri Sever filmine bile konu olmuştur ya “film yapalım mı?” şeklinde😀

Filmin şarkısını filmin görüntüleriyle bulamadım malesef.. O yüzden filmin ilk partını paylaşıyorum😛 müziği dinleyip kapatın ya da devam edip tüm filmi izleyin gitsin amaan😀 Laf aramızda ben öyle yaptım🙂

YALANCI YARİM

Son film için baya düşündüm çünkü çok var 5.sıraya girmeye layık olan film.. Tatlı dillim var mesela.. Bizim aile var, Mavi Boncuk var, vs vs…

Bu filmin şarkısı da çok güzel tabiki.. Emel Sayın’ın sesinden:

Baya uzun bir post oldu bu.. Umarım okurken sıkıntıdan ölmezsiniz.. Mimi birine paslamak lazım şimdi ama hiç bilmiyorum kime?
Bir kaç kişiye paslayayım ben yine onlar vakitleri olunca yazsınlar😉 Kaktüs çiçeği, bunu sevdim ve mim konusunda mahcup olduğum chibi mimlendiniz kuzular😉

13 thoughts on “Türk Sineması Favori 5 Film _ Mim

  1. amanın bana mim gelmişşşş🙂 (hep böyle tepki veriyorum ama çok eğlenceli geliyor mimin sonunda insanın adını görmesi😀 ) okurken içim bir tuhaf oldu bu mimi, durup durup okurum ben artık yazını😀
    La Fea da çok güzel düşünmüş , yazarken salya sümük ağlayarak mı yoksa kıkır kıkır kıkırdayarak mı yazacağım hala emin değilim ama🙂 en iyisi gidip mime hazırlanayım😉

    • sen böyle sevinince “iyi ki” dedim ki ben ama😀 iyi ki sana paslamışım😀
      oku canım tabi sevinirm😉

      la fea aslında içimizi acıtan filmleri yazmamızı istemişti ama ben genişlettim konuyu böyle acıklı sevmiyorum diye😛 siz isterseniz o şekilde yazabilirsiniz😉

      kolay gelsin canım🙂

  2. kuzum niye mahcup olasın sonuçta bir zorunluluk yok aklında ve gönlünde olduğunu biliyorum bana yeter o😀 ne güzel bir yazı olmuş hele ki filmler hepsi de benimde çok severek zilediğim hatırası olan filmler süper babaanne daha da süper mim için de çok çok mersi bir mim daha var artık ikisini birde çıkarıcam inşallah😀

    • heh onu hep bil hiç unutma canım hep aklımda gönlümdesin😉
      Türk sinemasının has filmleri onlar yaw sevilmez mi😀 babaneyi gerçekte tanısan o hikayelerin tamamını duysan daha çok beğenirsin🙂
      önemli değil canımcım istediğin zaman yaparsın hemencecik yaz demeye utanırım ki zaten😛

  3. Ah zor yerden sordun arwencim🙂 Teşekkür ederim mim için. Hemen yazamasam da mümkün olan en kısa zamanda inşallah geçeceğim televizyon karşısına bir Türk filmi geçmişimi hatırlayıp bu yazıyı yazacağım inşallah😀
    Selvi Boylum Al Yazmalım denince bile benim kafa bulanıp “Samet ona baba demişti.. Sevgi neydi..” şeklinde dökülmeye başlıyorum. Listedekilerin hepiciğini severek izledim tabii ki ama ah o ilki yaktı bizi.
    Bence senin format daha kolay, ben de seninki gibi sevdiklerim şeklinde yapmak istiyorum. Sırf ağlatanlar olunca bulmak zor olur.
    İstediğim sorudan başlayabilirim dimi hahah.

    • hakkaten zor bu mim hea ama sen kalkarsın altından yaw😉
      istediğin zaman yaz canım sıkboğaz yok bizde çok şükür🙂 o filmi sevmeyeni bilmeyeni duymadım daha hiç duymayayım da kızarım heralde😛 adı geçer geçmez replikler akar gider😀

      aynen ben çok acıklı olanları yarıda bırakıp gidiyorum genelde ztn😛 tabi ki canım istediğin filmden, istediğin sorudan, istediğin zamanda vs. başlayabilirsin😉

  4. Geri bildirim: mİm – En Acıklı Yeşilçam Filmleri « Kaktus Çiçeği

  5. Mim haika olmuş eline sağlık… Selvi Boylum Al Yazmalım efsaneydi hala öyle gerçi, replikleri ourken yine o kareleri hatırladım gerçekten harika bir film;)

Bir Cevap Yazın

