Tada Kimi wo Aishiteru – Heavenly Forest

Japon filmi izlemiyorum çok fazla.. Kore ve Hollywood’u tercih ediyorum genelde.. Hatta sıralama şöyle: Hollywood, Kore, Bollywood, Japonya.. Tabi bu film konusundaki bir sıralama.. Dizi dersek Kore hepsini sollar.. Saptım yine konudan 😛
Tada Kimi wo Aishiteru.. Bir Japon filmi.. Türkçe karşılığı Cennet Ormanı..

Film otobüste uyuklayan bir genç ve “çok yalan söylerdi” cümlesiyle başlıyor.. Ve o genç hatırlarken onunla beraber geçmişe gidiyoruz.. Üniversiteli bir gencin okulun bahçesinde oturduğunu görüyoruz.. Ardından ayağa kalkıyor, yürüyor ve bir yaya gecidinden geçebilmek için araçların durmasını bekleyen bir kız görüyor.. Kız tini mini bişey.. Ama üniversite öğrencisi o da.. Araçların durmayacağını, biraz aşağıda trafik ışıkları olduğunu ve ordan karşıya geçmesini söylüyor kıza.. Çocuğun adı Segawa Makoto.. Karşılaştığı kızın adı da Satonaka Shizuru.. (isimlerini hatırlamadım tabi ki tekrar baktım doğru aktarabilmek için :P) Segawa karnındaki -sürekli kaşınan- yaraya sürdüğü kremin kötü koktuğunu düşündüğünden asosyal bir hayat sürmüş bir genç.. Shizuru ise başlarda ‘sadece’ ‘büyüme hormonlarında yavaşlama” olduğunu öğrendiğimiz bir kız.. Aa bir de koku alma duyusunun normal insanlardan daha fazla olduğunu söylemişti.. Bunu duyan Segawa geriye çekildi tabi ilaç kompleksi yüzünden.. Shizuru’nun teklifiyle ikisi arkadaş oluyorlar.. Çünkü ikisinin de hiç arkadaşı yok henüz..

Segawa’nın bir hobisi var ki başlı başına filmi izleme sebebidir benim için.. Fotoğraf çekmek.. Ve bir yer var hayran olduğu kapısında ‘özel mülk’ yazan bir orman.. Beraber orayı keşfediyor, fotoğraflar çekiyorlar.. Segawa Shizuru’ya fotoğraf çekmeyi, onları banyo ettirmeyi falan öğretirken nasıl içim gitti nasıl 😦

Filmin her şeyini anlatmak istemiyorum.. Ufak bir bahsedeyim izleme sebebi olsun istiyorum.. Ben bu filmi bunu sevdim‘in blogunda görmüştüm uzun zaman önce.. Bir kısmını izlemiş bırakmışım (zeki ben) Ama neyse ki sık kullanılanlarıma kaydetmişim ve temizlik sırasında buldum izledim.. İyi ki izlemişim.. O kadar güzel bir filmdi ki başından sonuna kadar nerdeyse her şeyiyle seyirlikti..
Shizuru’nun Segawa’ya ilk görüşte aşık olması.. Yüce gönüllülükle ona “sevdiğim adama sevdiği kızı kendine aşık etmesi için yardım ediyorum” demesi.. Aynı zamanda kıskandığını gizlememesi.. Sadece donat bisküvi yemesi.. “Büyüyeceğim ve çok güzel bir kadın olacağım o zaman pişman olacaksın neden bu kızla çıkmadım diye” deyip durması.. O kendine has tavırları, şirinliği, pollyannalığı,…
Segawa’nın yandaki fabrikanın kokusundan olan şikayetleri üzerine alınması.. Yıllarca kokmayan bir ilacın tutsaklığını yaşaması.. Kalabalıktan, insanlarla konuşmaktan hoşlanmamasına rağmen Shizuru’yu ilk gördüğünde uyarmaktan çekinmemesi.. Kibarlığı, sürekli af diler hali.. İnsanların isteklerine yüz çevirememesi.. En bayıldığım kısım olan fotoğraf hobisi, kıza fotoğraf çekmeyi öğretmesi, hatta sonra kendisini geçeceği kaygısı,.. Dedim ya sırf bunun için bile izlenir..
Ve ikisinin de ilk öpücüğü:


Kızı ilk kez gözlüksüz görmüştü.. Suratındaki şok ifadesi görmeye değerdi.. Shizuru’nun sorusu; “içinde birazcık da olsa aşk var mıydı?” Kimbilir..
Segawa daha çok manzara fotoğrafları çekerken Shizuru portre seviyordu.. Çektiği resimleri görünce Segawa kıskanmıştı sanki biraz.. Yıllar sonra kız bi sergi açmıştı.. Çok güzeldi çektiği fotoğraflar..

Sergide Segawa’nın fotoğraflarından oluşan bir bölüm bile vardı.. Hepsi habersiz çekilmişti.. Hepsi birbirinden güzeldi.. İlk öpücüklerinin fotoğrafı da vardı tabi.. Yanında güzel bir notla:

Eğer anlatmak yetmez izlemeliyim ama inmesini de bekleyemem derseniz buyrun buradan online olarak izleyebilirsiniz 😉

Tada Kimi wo Aishiteru – Heavenly Forest’ için 17 yanıt

  1. ben de en sonunda izlemeye karar verdim bu filmi dünden beri indiriyorum bakalım izleyince yorumumu yapıcam 🙂

  2. Ah bu film ne şekerdi dimi. Japon filmlerinin orijinal hikayelerinin hastasıyım, bu fikirleri nereden buluyor bu çekikler yahu 😀 . Başlığı görünce zaten ben “Taaaa ta kimi voooo aişiteruuu” diye şarkımı söylemeye başlayıp yoruma yönelmiştim, sonra heyecanımı dizginleyip yazını okudum, iyikide okumuşum.Benim sayemde izlediğini öğrenmiş oldum ve çok mutlu oldum gerçekten
    Bana bu Japon filmlerini getiren arkadaşımla bu sene yeniden buluşabilsek çok süper olacak 🙂 Şimdi evine baskın mı yapsam diye düşünmeye bile başladım.

    • çok şekerdi hakkaten hikaye çok orjinal çekikler nasıl bişey anlayamadık ki daha tam ama saygıyla eğiliyoruz özgünlüklerinin karşısında 🙂
      mutlu edebildiğime sevindim ben de çook 😉
      sen öyle söyleyince hatırladım online izlemek için bağlantı koycaktım unutmuşum ekliyim hemen şipşak.. öyle bi arkadaşın varsa ve baskına gitmek gibi de bir planın bekle ben dee geliyoruum 😀

  3. Eveeet, yörüngesel hareketimi tamamlayarak, uzun bir aradan sonra tekrar blogları takip etmeye başlayabildim ^^

    Capon filmi? Hımmm… Benim aram pek iyi değil. Ne derler bilirsin; Kimi ni todoke kimine de henbuke. Beni illaki Kore filmleri sarıyor ^^

    Selamlar

    • as.. hoşgeldin ama çok geç geldin nerelerdesin 😦
      benim izlediğim japon filmleri de bir elin parmaklarını gecmez belirtmiştim yazıda okumadın mı yoksa çok kızarım 😛

  4. Benim izlediğim ilk japon filmlerindendi. Hatta ingilizce izlemiştim sonra türkçesini buldup indirip izlemiştim. Her ikisindede nasıl ağlamıştım. “Lan deli kız izledin daha önce biliyorsun olacakları manyak. Daha ne ağlıyorsun” dedim ama nafile. Gönlümde ayrı bir yeri vardır. Ai’yi de çok severim onunda etkisi var. Ah ah yine duygulandım bak.
    O portre fotoğraflar çok güzeldi bayılmıştım. Dijital makinamı çok sevsemde gönlümde hem bir karanlık oda ve tabetmek vardır. Ah şöyle güzelinden bir filmli makine isterim isterim ancak artık antika sayılıyorlar nasıl bulsamda çeksem :s
    Ellerine sağlık nostalji yaşattın dost 😉

    • eklediğim linkteki videoyu da sen upload etmişsin sanırım.. sermin ece yazıyo 😛

      güzeldi ama ya ağlanır her izleyişte diyemem bişey.. sergi süperdi zaten bir de fotoğraf hayranlığım olunca üzerine iice kıskandım.. en acilinden profesyonel makine almak istiyorum ben de ama işte……
      sevindim cnm nostalji iidir 🙂

      • Aaa evet benimkisi. Vimeo’yu uzun zamandır kullanmıyorum. Neyseki silmemişler 😉

        Pro makinem var ama işte dijital. Ben manuel istiyorum çok şey istiyorum biliyorum 😀 Çünkü onu aldıktan sonra birde karanlık oda isterim ben 😀 Bu aralar fazla istekli bir kız oldum bazılarını geriye atmak lazım.

        • ellerine sağlık diyim o zaman 🙂

          çok fazla bir bilgim yok makineler hakkında ama benim istediğm de dijital değil sanırım.. hayallerimi yazdığım postta var aslında örnek bir resim onun gibi bişey istiyorum işte off çok pahalı ama yaa
          kore’ye bi gidiyim ilk iş onu alcam zaten 😀

  5. Arwen bu film indi ama bir türlü izleyecek sağlam kafayı oturtamadım off bir uğursuzluk var bu filmle ilgili ama ne? 😦

    • bişey olmaz canım bi ara izlersin ama söylym o zaman da niye böyle geciktirdim diceksin 🙂
      uğursuzluk mu bilmem de bende de böyle olmuştu yazdım ya yukarıda unutmuşum bi kenarda sonra farkedip izlemiştim.. zamanı gelmemiş daha seninkinin demekki asma suratını kıyamam 🙂

      • en sonunda izledim filmi izledim ve bitttim bile bile film beni nasıl bu kadar etkiledi bilemedim açıkçası ama ama sevdim hem de çok sevdim.ama sitemde ettim en çok da önündekini göremeyen çocuğa kızın sonunda ölmesine giderken arkasında mükemmel bir resim bırakmasına ve o karşılıksız büyük aşka…sağol canım film için senin sayende indi bu film.

        • çok sevindim cnm izlemene..
          beğenmene artı bi da sevindim 😀
          önündekini, hayatındakini geç olmadan farkeden çok az bea güzelim biliyosun bu filmde bunun bir örneği işte.. ama farkında olsaydı kızın bu kadar güzel bir değişim yaşamazdı bu kız orası da var.. tmm böle çabuk da ölmezdi o zaman ama boş bir hayat olurdu heralde öle de..
          dediğin gibi mükemmel bir resim büyük bir aşk bıraktı arkasında.. çocuk pişmanlığında debelenedursun..
          öleyse ne mutlu bana kuzum izlediğin ve dönüp tekrar yorum yaptığın teşekkürler 😉

  6. wish i could understand your language. this must be a very interesting entry. i just finished watch the movie and it made me cry. ahuhuhuhu. by the way, i used the photo you have here in my blog. i hope it’s ok. if not pls inform me so i can remove it. —> i placed a reference. thanks! 🙂

Yorum bırakın